تنگ کردن واژن هزاران محصول و رویه بازاریابی برای زنان وجود دارد که به آنها کمک می کند تا زمانی که می توانند جوانی خود را حفظ کنند. جوان سازی واژن با قول هایی برای سفت کردن مهبل ، متوقف کردن بی اختیاری ، رفع خشکی واژن و موارد دیگر در آن دسته قرار می گیرد. جو هیل ، دکتر جراح ، متخصص اورولوژی زنان دانشگاه یوتا بهداشت گفت: "زایمان و سن می تواند واژن زن را تغییر دهد." "و برخی از خانم ها هستند که می خواهند سعی کنند این تغییرات را معکوس کنند."

یک روش جوان سازی واژینال انجام نشده است. کرم ها و تزریق هایی وجود دارد که به منظور بهبود کیفیت ارگاسم انجام می شود. همچنین جراحی ها یا روش های درمانی با لیزر وجود دارد که نوید بخش کردن عضلات واژن یا بهبود ظاهر آن می دهد.

اصطلاح جوان سازی واژن اساساً هر چیزی را تغییر می دهد که آناتومی واژن را تغییر داده یا تغییر می دهد. این شامل ساختارهای داخلی و خارجی است.

جو هیل ، دکتر ، متخصص اورولوژی
اکثر خانم ها به دلایل زیبایی به دنبال جوان سازی واژن هستند. مانند هر عمل جراحی زیبایی ، مهم است که بیمار قبل از حرکت با آن در نظر بگیرد که چرا می خواهند این عمل جراحی را انجام دهد. بهبود اعتماد به نفس معمولاً نقش مهمی در تصمیم گیری دارد. هیل گفت: "این مهم است كه بیمار در مورد این روشها سوال كند ، و نه بخاطر خواسته ی شریک زندگی یا فشار جامعه."

همچنین مهم است که هر خانمی که به جوان سازی واژن می رود انتظارات واقع بینانه از نتایج داشته باشد. هیچ روش زیبایی برای بازگرداندن هیچ بخشی از بدن به روشی که در ۱۸ سالگی بوده است نیست. همچنین ، به خاطر داشته باشید که واژن طیف گسترده ای از "آناتومی طبیعی" را دارد. "" برای شما ایده آل است به احتمال زیاد ایده آل نیست. شخص دیگری ، و آنچه یک فرهنگ زیبا را دیگری می داند ممکن است نباشد. "

هنگام انتخاب روش و ارائه دهنده جوان سازی واژن ، زن باید وظایف خانه خود را انجام دهد. به یاد داشته باشید ، تبلیغات قصد ندارند تصویری دقیق بکشند. اخیراً سازمان غذا و داروی آمریکا هنگام اعلام هشدار در مورد درمان های جوان سازی واژن با استفاده از لیزر یا سونوگرافی ، این واقعیت را تأکید کردند.

هیل گفت: "شما قسمت بسیار حساس و پیچیده ای از آناتومی خود را به یک تهیه کننده واگذار می کنید." اگر چیزی نادرست پیش بیاید ، می توانید نادیده گرفته شده یا با درد مداوم در طول عمر خود ادامه دهید. در دانشگاه یوتا ، توصیه می کنیم از تجویز لیزر واژینال برای دستگاه های جوان سازی واژن استفاده کنید زیرا تحقیقات محدود وجود دارد و اطلاعات ایمنی موجود نیست. "

این یک خواست طبیعی است که بخواهیم ساعت را برگردانیم و نشانه های پیری را خنثی کنیم. با این حال ، مهم است که زن در تلاش برای انجام چنین کاری ، سلامت روحی و جسمی خود را در معرض خطر قرار ندهد. هیل گفت: "قبل از انجام یک روش آرایشی و بهداشتی با پزشک خود صحبت کنید ، سوالات مناسب را مطرح کنید ، آنها ممکن است گزینه های دیگری را که در نظر نگرفته اید پیشنهاد دهند." "با این حال ، اکثر خانم ها فقط به اطمینان از طبیعی بودن واژن آنها نیاز دارند."

جوان سازی لیزر واژن
تغییرات واژینال در زندگی یک زن
تغییرات واژن در هر زن اجتناب ناپذیر است ، به خصوص پس از نقاط عطف خاصی مانند زایمان. روند زایمان تمایل دارد با کشش بیش از حد و شل شدن بیش از حد واژن بر روی بافت واژن تأثیر منفی بگذارد ، که در نتیجه می تواند منجر به ضربان شود. با وجود زایمان های متعدد ، بافت واژن می تواند خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و ترمیم را به وضعیت سالم اولیه خود بازگرداند. این بیماری به عنوان سستی واژن شناخته می شود و علائم آن شامل درد ، ناراحتی ، خارش و احساس سستی در منطقه خصوصی است. همچنین ممکن است برخی از خانمها در حین مقاربت ، بی اختیاری ادرار و کاهش لذت را تجربه کنند که این امر می تواند منجر به از بین رفتن میل جنسی و ضعف بدن شود.

پیری یکی دیگر از دلایل بی نظمی واژن است. هنگامی که بدن استروژن کمتری تولید می کند ، به خصوص پس از یائسگی ، دیواره های واژن نازک تر ، خشک تر و مستعد التهاب می شوند. این بیماری به عنوان آتروفی واژن شناخته شده است و منجر به ناراحتی ، درد در حین مقاربت و علائم شرم آور ادرار می شود. شرایط واژن و سلامت ضعیف واژن می تواند بر سبک زندگی و کیفیت زندگی زن تأثیر منفی بگذارد.

درمان با لیزر برای سستی واژن و آتروفی
جوانسازی با لیزر که در مهبل قرار دارد ، برای ترمیم داخل و خارج مهبل استفاده می شود. این یک روش غیر جراحی است که می تواند به صورت کلینیکی انجام شود. از لیزرهای مبتنی بر انرژی برای تحریک بافت های واژینال برای تولید کلاژن و ترمیم خاصیت ارتجاعی برای کمک به سستی واژن و آتروفی ناشی از زایمان ، پیری و جراحی استفاده می شود.

سایر روشهای داخلی:

کولپوسکوپی
پولیپکتومی گردن رحم (برداشتن پولیپ)
درج و حذف IUCD
آنچه در مورد جوان سازی با لیزر واژینال باید بدانید
خونریزی ، درد و زخم وجود ندارد. این روش سریع و آسان و بدون هیچ گونه ناراحتی و یا نیاز به دارو انجام می شود. هر جلسه درمانی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد و زمان قطع صفر بعد از عمل وجود دارد.

در اولین مشاوره شما ، A / Prof Fong در مورد انتظارات و اهداف درمانی خود برای تعیین تعداد جلسات مورد نیاز بحث خواهد کرد. برای زنانی که بهبود رضایت جنسی را هدف قرار می دهند ، همچنین توصیه می شود شریک زندگی شما برای مشاوره در این زمینه حضور پیدا کند تا ما بتوانیم نیازهای شما را به عنوان زوج بهتر درک کنیم. به طور کلی ، ۳ جلسه با فواصل ۲ هفته توصیه می شود.