درخت آبنوس درختی شبیه به عناب است و تخم آن نیز مانند تخم حنا می‌باشد. از این گیاه دو نوع هندی و حبشی وجود دارد که رنگ های هر کدام از آن ها به ترتیب سفید و سیاه است. بهترین نوع این گیاه نوع تیره آن است که بدون خط و صاف نیز باشد. چگالی این چوب به قدری بالاست که در آب فرو می‌رود و از سختی بسیاری نیز برخوردار است. در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت با ما همراه باشید تا با چوب آبنوس آشنا شوید.

از دیگر نکات جالب در مورد چوب آبنوس می‌توان به انتشار بوی خوشایند در هنگام سوزاندن آن اشاره کرد. همچنین خوب است بدانید که چوب آبنوس یکی از گران ترین چوب های جهان می‌باشد.

خواص چوب آبنوس

طبع چوب آبنوس گرم و خشک است. از خواص پر کاربرد چوب آبنوس می‌توان به درمان شب کوری و تقویت چشم اشاره کرد. برای استفاده از این خاصیت درمانی آبنوس کافی است تا گرد چوب آن را در آب حل کنید و محلول بدست آماده را پس از صاف کردن به چشم بمالید.

دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه و همچنین از بین بردن شکم درد نیز جزو خواص بسیار زیاد چوب درخت آبنوس هستند.

از دیگر خواص چوب آبنوس می توان به درمان آفت لثه، درمان کننده گلو درد، ترمیم راحت تر زخم ها و همینطور بند آوردن خونریزی اشاره کرد.

حالت های استفاده از چوب آبنوس

چوب آبنوس به صورت پودر، حلال و مصرف خوراکی قابل استفاده است. با این حال برای بهره بردن از هر خاصیت چوب آبنوس باید شیوه لازمه مصرف را پیگیری کنید. به عنوان مثال برای بند آوردن خونریزی خاک اره چوب آبنوس را با برگ بارهنگ سائیده و به پیشانی بمالید. برای اثر بخشی بیشتر نیز می‌توانید چند قطره از آن را در بینی خود بریزید.

نکته مهم در مورد استفاده خوراکی چوب آبنوس این است که ممکن است برای معده مضر باشد؛ بهترین مصلح صمغ عربی است که میتواند مشکلات به وجود آمده برای معده را از بین ببرد.

بهتر است قبل از مصرف چوب آبنوس با پزشکان طب سنتی مشورت کنید.