این سوال برای همه وجود دارد که چگونه میتوانند در عرض ۲-۳ ماه، انگلیسی روان صحبت کنند، این افراد معمولا عجله دارند چون به زودی آزمون یا مصاحبه ای در راه دارند. در این نوشته نتیجه جدیدترین تحقیقات چندین ساله از معتبرترین موسسه زبان دنیا یعنی افورتلس را برای شما بازگو می کنیم و همزمان با تغییرات، این مقاله به روز می شود. این مطلب در سال ۲۰۲۰ آپدیت شده است!

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که تافل یا آیلتس را باید انتخاب کنید؟ و سپس دقت کنید در هر سطحی از زبان باشید، مبتدی یا متوسط، کلاس بروید یا در منزل یاد بگیرید، در واقع هیچ روش جادویی برای یادگیری وجود ندارد. اما تکنیک های زیر بهترین تکنیک های موجود هستند که سرعت یادگیری شما را تا ۵۰ درصد افزایش می دهند.

قبل از هر چیز روش افزایش انگیزه را یاد بگیرید و بعد از ایجاد انگیزه به سراغ نکات زیر بروید:

یادگیری زبان چقدر طول می کشد؟

این زبان نسبت به زبان های دیگری مثل چینی یا لهستانی که از زبان های سخت هستند، در درجه آسان قرار می گیرد. همانگونه که قبلا نیز توضیح دادیم، برای فارسی زبانانی که زبان انگلیسی بلد نیستند و روزانه ۳ ساعت وقت برای مطالعه بگذارند حدود ۱۲ ماه زمان نیاز است که به سطح متوسط برسید.

 

و اما بهترین تکنیک های یادگیری زبان انگلیسی:

۱-یک هدف تعیین کنید

به یاد داشته باشید این موضوع که چرا تصمیم گرفته اید انگلیسی را مطالعه کنید؛ از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از اهداف نمونه برای یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

  • رسیدن به نمره ی خاصی در TOEFL یا آیلتس
  • توانایی درک فیلم های زبان اصلی بدون زیرنویس
  • توانایی گفتگو با یک دوست انگلیسی زبان
  • سفر به کشورهای خارجی بعنوان توریست
  • مهاجرت و کار یا تحصیل در کشورهای خارجی

بسیاری از اهداف دیگر نیز هستند که می توانید انتخاب کنید، بنابراین یکی از آنها که برای شما اهمیت دارد؛ انتخاب نمایید. هدف تان را روی یک کاغذ سفید A3 بنویسید و در اتاق تان بچسبانید.

هدف های شما از یادگیری زبان

۲- به این روش مرور کنید

بهترین روش یادگیری زبان این است که اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می ماند. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود! پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار.

۳- حداقل روزانه ۴ ساعت تمرین

برای اینکه در عرض ۲-۳ ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است ۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ۲ ساعت انگلیسی گوش کنید و ۲ ساعت متن های انگلیسی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز کرده اید، گوش کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت کردنتان کمک میکند. برای بعضی ها ۲ ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است؛ اما اگر میخواهید خیلی سریع به زبان انگلیسی مسلط شوید، بهتر است از روش ما استفاده کنید.

منبع: چرب زبان