مهمترین نکات مربوط به سایزبندی هنگام خرید لباس عمده زنانه

مروزه اکثر خریدهای لباس عمده زنانه اینترنتی شده است و زنان ترجیح می دهند، به صورت آنلاین به ثبت سفارش های خود بپردازند. یکی از این خریدها لباس است، از این رو دانستن سایز بندی لباس عمده زنانه بسیار مهم می باشد. سایز لباس زنانه برای خرید اینترنتی پوشاک زنانه عمده موضوع مهمی است زیرا در خرید اینترنتی امکان مشاهده به صورت حضوری و بر تن کردن لباس وجود ندارد و تنها از روی سایز، باید برای خرید اقدام کنید. خانم ها نیز باید سایز لباس زنانه را برای خریدهای خود به خاطر بسپارند و یا در جایی به ذخیره آن بپردازند تا در خرید آنلاین که امکان پرو کردن لباس نیست، به مشکل برنخورند. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی در رابطه با سایز بندی لباس خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید و لباسی اندازه خود خریداری نمایید.

 

سایز بندی لباس عمده زنانه

اندام زنان به گونه ای است که تفاوت سایز زیادی با یکدیگر دارند و لازم است برای داشتن لباسی که کامل بر تن آنها بنشیند و گشاد و یا تنگ نباشد، از سایز بندی لباس خود آگاه باشند. سایز لباس برای خرید اینترنتی سبب می شود بر اساس اندازه خود لباس را خریداری کنید و برای تعویض دچار مشکل نشوید و به دردسر نیفتید. هر یک از انواع لباس زنانه عمده چون پیراهن عمده زنانه، ژاکت، تاپ عمده زنانه، بافت زنانه عمده، سرهمی عمده زنانه، مانتو عمده زنانه، شلوار عمده زنانه و … سایزبندی مخصوص به خود را دارند و انتخاب اندازه مناسب سبب می شود خرید اینترنتی عمده زنانه لذت بخشی را تجربه کنید. اندازه های مختلفی که برای سایز بندی مورد نیاز است شامل اندازه دور کمر، دور باسن، دور سینه، دور بازو، دور گردن، قد آستین و … خواهد بود. انواع سیستم سایز بندی هم شامل سیستم آمریکایی، اروپایی و انگلیسی می باشد.

 

سایز لباس برای خرید اینترنتی عمده زنانه

سایز بندی لباس عمده زنانه کمک می کند تا متناسب با اندام خود لباس مورد نظر را انتخاب نمایید. در واقع این سایز بندی همانند یک راهنما عمل می کند تا انواع لباس هایی که به تن شما اندازه می شود را مشخص کند. این سایز  روی برچسبی که لباس دارد مشخص می شود. تفاوت سایزها در اندازه دور بازو، دور سینه، دور باسن، قد آستین، سرشانه، دور کمر و … می باشد. لباس های زنانه تنوع زیادی دارند و معمولا استقبال زیادی برای خرید اینترنتی لباس های زنانه وجود دارد، پس بهتر است برای دچار نشدن به مشکلاتی نظیر اندازه نبودن لباس و هدر رفتن وقت و هزینه، از سایز بندی لباسی که قصد خرید آن را دارید، آگاه باشید.

 

 

سایز لباس زنانه عمده ارزان

سایز بندی لباس زنانه عمده در مقایسه با سایز بندی لباس مردانه پیچیده تر است چون خانم ها تفاوت اندامشان به خصوص در بخشهایی چون سینه و باسن زیاد است و‌ نیاز به ارائه اطلاعات جامع تری در رابطه با سایز بندی لباس زنانه وجود دارد. انواع لباس های تابستانی و زمستانی زنانه وجود دارد که برای هر کدام جدول سایز بندی وجود دارد تا کمکی به انتخاب درست لباس از جانب بانوان باشد. سایز بندی لباس بانوان علاوه بر اینکه در هنگام خرید اینترنتی کمک کننده خواهد بود، برای خیاطان نیز کاربرد دارد تا لباس هایی متناسب با سایزهای استاندارد ارائه دهند. برش و هم چنین دوخت لباس با وجود سایز بندی لباس، برای خیلی ها بسیار راحت خواهد شد.

 

 

اهمیت سایز بندی لباس برای خرید اینترنتی عمده زنانه

می توان گفت مهمترین موردی که در انتخاب لباس عمده زنانه مورد اهمیت است، دانستن سایز آن است. علت آن این است که  لباسی که خریداری می کنید، باید جوری بر تنتان بنشیند که احساس راحتی در آن داشته باشید و‌ هزینه ای که برای آن خرج می کنید، هدر نرود، چون اکثر سایت های فروش لباس تعویض ندارند و در صورت تعویض نیز هزینه پست و وقتی که هدر می رود، از معضلات خواهد بود. پس اگر قبل از خرید آگاهی لازم را داشته باشید، خاطره خوبی از خرید لباس خود خواهید داشت و دیگر نگرانی از بابت پس دادن و ‌یا بلا استفاده بودن آن نخواهید داشت.

 

 

چگونگی آگاهی از سایزهای مختلف لباس عمده زنانه

برای سایز بندی لباس زنانه عمده که اندام های بدن را چگونه اندازه گیری کنیم، باید بدانیم. به طور مثال برای سایز بالاتنه یا همان دور سینه که یکی از پارامترهای لازم برای آگاهی از سایز انداممان می باشد، باید از یک فرد دیگر کمک بگیریم تا با متر اندازه را بگیرد. برای این منظور باید دست هایتان را آزاد و‌ ریلکس کنید و در دو طرف خود قرار دهید. متر را در حالت موازی با زمین قرار دهید و‌ سپس به اندازه گیری گرداگرد سینه و هم چنین پشت قفسه سینه بپردازید. اندازه دور کمر دومین موردی است که در جدول سایز بندی به آن اشاره می شود و برای این منظور باید کوچکترین بخش کمر را پیدا کنید و برای به دست آوردن عدد و یا همان اندازه، به پیچاندن متر دور کمر بپردازید.

 

برای اینکه سایز لباستان مشخص شود، سومین عامل سایز دور باسن است که برای به دست آوردن آن باید ایستادنتان حالت صافی داشته باشد و به جفت کردن پاها در کنار هم بپردازید. سپس قسمتی را اندازه گیری کنید که در دور باسن بزرگترین قسمت است. دقت کنید که متر برای اندازه گیری این قسمت در حالت موازی با زمین باشد. اگر بخواهید دور گردن را اندازه بگیرید، متر را به فاصله یک سانتی از سرشانه دور گودی گردن قرار دهید، طوری که هیچ فضایی بین متر و گردن باقی نماند، البته نباید طوری باشد که حس خفگی داشته باشید. متر را زاویه دار نگه ندارید و ‌حالت مسطحی داشته باشد.

 

برای اندازه گیری سرشانه، اندازه گودی گردن تا افتادگی دست ها لازم است. برجسته ترین قسمتی که بازو دارد نیز برای اندازه گیری دور بازو لازم است. از قسمت انتهایی سرشانه  و از روی آرنج تا قسمتی که استخوان برجسته مچ وجود دارد، اندازه قد آستین را مشخص خواهد کرد. بعد از اینکه اندازه این قسمت ها را به دست آوردید، با سایز جدول مقایسه کنید تا سایز لباس مورد نظرتان به دست آید و بتوانید لباس مورد نظرتان را خریداری نمایید.

 

انواع سایز بندی لباس زنانه عمده

سایز بندی لباس های زنانه عمده بر اساس سیستم اروپایی، آمریکایی و انگلیسی می باشد که از روی برچسب لباس می توانیم متوجه شویم که مربوط به کدام سیستم است. علامت سایزبندی اروپایی EU، علامت سایز بندی انگلیسی UK و علامت سایز بندی آمریکایی US می باشد. برای پیدا کردن سایز خود از سیستم های مختلف، باید از جدول سایزبندی استفاده کنیم و برچسب لباس را مشاهده کنیم تا به تطبیق علامت روی آن با سایز کشوری که تولید کننده است، بپردازیم. سیستم سایز بندی در تولید لباس در ایران، از نوع سیستم اروپایی است و‌ سایز ۳۸ در آن یعنی سایز ۸ در سیستم آمریکایی و ۱۰ در سیستم انگلیسی است.

 

جدول سایز لباس عمده زنانه

با توجه به اینکه چه لباسی را خریداری می کنید، جدول سایز بندی لباس زنانه عمده و اندام های مورد نظر به جهت اندازه گیری فرق خواهد کرد. جدول سایز بندی لباس زنانه کمک می کند لباسی مناسب اندام های خود خریداری کنید، بدون اینکه نیازی به مراجعه حضوری و پرو کردن لباس داشته باشید. به طور مثال در جدول سایز بندی لباس زنانه در رابطه با ژاکت و یا بافت دخترانه زمستانی اندازه دور کمر، دور باسن و‌ دور سینه  برای سایزهای مختلف مشخص شده است. برای لباس های دیگر نیز جدول متفاوت خواهد بود و ممکن است بعضی از اندام ها به جدول اضافه و یا کم شوند. جدول سایز استاندارد نیز برای زنان در نظر گرفته شده است که زنانی که به طور افراطی چاق یا لاغر هستند، سایز مناسب خود را در آن می توانند پیدا کنند. این جدول استاندارد سایز سی و دو تا شصت را در بر می گیرد که آکادمی آلمان آن را گردآوری کرده است.

 

سایز لباس برای خرید اینترنتی شلوار عمده زنانه

برای دستیابی به سایز شلوار زنانه عمده باید اندازه دور کمر، دور باسن، قد داخل و بیرون شلوار را بدانید. با انتخاب بهترین سایز برای شلوار خود تجربه خوبی از خرید به شیوه اینترنتی خواهید داشت. برای اینکه دور کمر را اندازه بگیرید، باید زیر دنده ها که کمی از ناف بالاتر باشد را اندازه بگیرید. اندازه بخش پهن باسن را برای اندازه گیری دور باسن در نظر بگیرید. فاصله ای که محل اتصال دو پا تا مچ دارد، قد داخلی شلوار را مشخص می کند و قد بیرونی آن را فاصله ای که دور کمر تا قوزک پا دارد، مشخص می کند. با داشتن این اندازه ها به سراغ جدول بروید و سایز شلوار خود را بیابید.

 

نکات سایز لباس و پوشاک عمده زنانه

برای اندازه گیری اندام های خود به منظور سایز بندی لباس عمده زنانه، باید لباسی نازک بر تن کنید. از مصرف آب و غذای زیاد پرهیز کنید تا اندازه های اندامتان را تغییر ندهد. متری که استفاده می کنید، استاندارد باشد تا موجب خطا در محاسبه نشود. صاف بایستید و شانه‌هایتان را عقب ببرید. گردن خود را صاف کنید و کمرتان را طوری قرار دهید که هم راستای بدن باشد. اینگونه شکمتان آویزان نخواهد بود و اندازه ها درست محاسبه می شوند. دقت کنید فردی که از او برای اندازه گیری کمک می گیرید، این نکات را بداند و منصف باشد. با رعایت تمام این نکات خواهید توانست سایز مناسب را برای لباس مورد نظر پیدا کنید و استفاده مفیدی از آن داشته باشید.

 

سایز بندی لباس های مختلف

لباس های مختلف جدول سایز بندی لباس متفاوتی دارند و اندام های مختلفی در آنها اندازه گیری می شود. به طور مثال در سرهمی زنانه ارتفاع قد، دور کمر و طول دست محاسبه می شود. برای اندازه گیری ارتفاع، باید صاف بایستید و شانه‌هایتان را عقب ببرید. پاها را جفت کنید و قوز نداشته باشید. در این حالت به اندازه گیری فاصله ای که شانه تا پاشنه پا دارد، بپردازید. برای به دست آوردن طول دست نیز آن را نود درجه خم کنید و ‌به اندازه گیری فاصله شانه تا نوک ‌آرنج بپردازید و در نهایت نوک ‌آرنج تا مچ دست را اندازه بگیرید و اعداد به دست آمده را با هم جمع کنید. در رابطه با تیشرت و تاپ نیز اندازه دور سینه و ارتفاع بالاتنه مهم است. فاصله ای که شانه تا بالای لگن دارد، ارتفاع بالاتنه را مشخص خواهد کرد. در رابطه با ژاکت یا پیراهن نیز اندازه های مورد نیاز دور باسن، دور کمر و دور سینه خواهد بود. همانطور که دیدید هر لباسی اندام های خاصی را برای اندازه گیری در نظر گرفته است که با توجه به نوع استفاده آن لباس خواهد بود.

 

نتیجه گیری

در دنیای امروزی که اکثر کارها اینترنتی شده است، مردم ترجیح می دهند اغلب خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند. بسیاری از آن ها به دلیل مشغله های کاری فرصت کافی برای گشتن و پیدا کردن لباس مورد نظر خود ندارند، از این رو به خرید اینترنتی روی می آورند. اینگونه در هر ساعتی از شبانه روز می توانند خرید را انجام دهند و انواع مدل ها را در زمان کمی مشاهده کنند. چیزی که در حالت خرید حضوری امکان پذیر نیست و ساعات مشخصی برای آن وجود خواهد داشت. در این بین خرید اینترنتی لباس مورد استقبال بسیاری از افراد به خصوص خانم ها قرار گرفته است.

 

این خرید اینترنتی لباس باید اصولی باشد تا بدتر موجب هدر رفتن وقت و هزینه نشود و لباسی خریداری شود که متناسب با اندام خریدار باشد. برای این منظور باید سایز بندی لباس را بدانید و با توجه به اندازه اندام خود، خرید اینترنتی را انجام دهید. سایز لباس برای خرید اینترنتی باید مورد توجه قرار بگیرد. سایز بندی لباس زنانه با توجه به نوع لباس فرق می کند و جداولی برای این منظور تهیه شده است. در این جدول ها با توجه به نوع لباس اندازه هایی مشخص شده است که سایز را تعیین می کند و فرد با توجه به آن سایز، خرید لباس را انجام می دهد.

منبع: مجله عمده فروشی پوشاک زنانه مانترا