بسیاری از مردم در هنگام خرید خانه و سکونت در آن ابتدا دقت می کنند که خانه را در مقابل حوادث و بلایای طبیعی و در مقابل دزدان و سارقان ایمن کنند، در این میان با استفاده از علم و تکنولوژی روز ابتدا به دنبال خرید درب ضد سرقت و ایجاد امکانات امنیتی دیگر برای ساختمان می گردند.

این مقاله یک راهنما برای خرید درب ضد سرقت میباشد.

درب ضد سرقت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

درب ضد سرقت همان طور که از نامش مشخص است دربی است که دارای به روز ترین امکانات و تکنولوژی  امنیتی می باشد که از ورود سارقان و دزدان به داخل خانه جلوگیری می کند.

درب های ضد سرقت از نوع درب هایی هستند که در مقابل هر گونه فشار، تخریب، مته کوبی و دستکاری ایمن و مطمئن باشند، البته نمی توان گفت درب ضد سرقت را اصلا نمی توان خراب کرد اما به هر حال درجه ایمنی شان نسبت به درب های معمولی بسیار بالا می باشد.

در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به نوع و منطقه ای که قرار است درب ضد سرقت را در آنجا نصب کنیم توجه لازم را داشته باشیم، به طور مثال در خرید درب ضد سرقت برای منزل می توان درجه ایمنی کمتری را نسبت به دربی که می خواهیم برای ویلا، اداره و کارخانه بخریم مد نظر قرار دهیم.

در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به محلی که می خواهیم درب را در آن نصب کنیم توجه داشته باشیم که درب تمام عایق بندی ها را داشته باشد و در ساخت آن انواع عایق های صوتی، رطوبتی، حرارتی و برودتی و ضد اسید را جای گذاری کرده باشند.

در این میان همان طور که می دانید درب ضد سرقت دارای انواع و مدل های مختلفی است که درب ضد سرقت فلزی یکی از مستحکم ترین آنها می باشد که با درجه های مختلف کیفی وارد بازار می شود.

                                        

خرید درب ضد سرقت کدام کشور مناسب تر است؟

در هنگام خرید درب ضد سرقت(https://doorcoo.ir/) باید توجه داشت که بیشتر درب های ضد سرقتی که در بازار ایران یافت می شود متعلق به کشورهای چین و ترکیه است، البته در سال های اخیر شرکت هایی نیز در خود ایران با وارد کردن برخی قطعات درب های ضد سرقت از کشورهای دیگر، اقدام به ساخت این نوع از درب ها کرده اند که البته کیفیت خوب و مطلوبی دارند.

نمی توان گفت که درب ضد سرقت تولید کشور چین بهتر است یا تولید کشور ترکیه و یا تولیدات خودمان، اما همین قدر بگوییم که باید هر کدام را در شرایط خاص خود سنجید و در هنگام خرید درب ضد سرقت به این نکته توجه داشت که کیفیت درب های چینی متفاوت است و در درجه های مختلف کیفی عرضه می شود و در مقابل درب های ترک گران هستند و فقط درب های ایرانی با کیفیت مناسب و قیمت متعادل تری به فروش می رسند.

چون در هنگام خرید درب ضد سرقت بیشتر افراد ابتدا به جیب خود نگاه می کنند باید گفت که بازار داخلی ایران در قبضه درب های تولید داخل کشور است، درب های تولیدی ایران در طرح و الگوی درب های ترکیه می باشند، بیشتر اجزای این درب ها در خود ایران تولید می شود و فقط برخی از یراق آلاتشان وارداتی هستند.

درب ضد سرقت

مشخصات درب ضد سرقت با کیفیت

خریداران در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به ویژگی های این درب ها مانند جنس و ضخامت چهارچوب درب، جنس لولای به کار رفته در آن، جنس لایه های میانی و قفل و کلید ها توجه زیادی داشته باشند.

فضای داخلی درب های ضد سرقت باید حتما دارای ورقه های فولادی باشد وگرنه آن درب با درب معمولی فرقی نمی کند.

در خرید درب ضد سرقت باید دقت  کرد که لولایی که در درب ضد سرقت به کار برده می شود بهتر از پنهان و تعداد شان نیز زیاد باشد تا امکان اهرم کردن آنها نباشد، درب های ضد سرقتی چینی دارای چهار لولا و پنهان هستند اما درب های ساخت ترکیه دارای سه لولا هستند که از بیرون لولا ها قابل مشاهده نیست اما از داخل رویت می شوند.

خریداران در هنگام خرید درب ضد سرقت توجه داشته باشند که جنس چهارچوب درب های ضد سرقت باید از آلیاژ بسیار مستحکمی باشد تا با فشار و کوبیدن مته و تخریب اتفاقی برایشان نیفتد و همچنین ضخامت چهارچوب درب های ضد سرقت نیز باید بالاتر از ۱٫۵ میلی متر باشد تا استحکام لازم را داشته باشد.

حال می رسیم به قفل که از اصلی ترین و مهم ترین اجزایی است که در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه داشت، درب ضد سرقتی که دارای فولادی مناسب باشد، اما قفل قوی و محکمی نداشته باشد هیچ تفاوتی با درب معمولی نمی کند و خیلی راحت نفوذ پذیر می شود.

قفل هایی که برای درب ضد سرقت به کار می رود اصولا دارای یازده زبانه هستند که در سه جهت حرکت می کنند و می چرخند البته درب های ضد سرقت ساخت چین دارای قفل های سیزده زبانه ای و چرخش های چهار جهته می باشند و قفل های درب های ضد سرقت ساخت ترکیه نیز دارای هشت زبانه و دو جهت حرکت هستند.

باید در هنگام خرید درب ضد سرقت این نکته را بدانیم که بسیاری از درب های ضد سرقت دارای قفل های الکترونیکی و برخی هم دارای قفل های مکانیکی هستند که الکترونیکی ها بدون کلید و مکانیکی ها فقط با یک کلید باز می شوند، البته قفل های چشمی، اثر انگشتی و کارتی نیز در بسیاری از درب های ضد سرقت کارخانجات و مناطق امنیتی استفاده می شود.

جنس لایه داخلی درب ضد سرقت از فولاد است که با روکشی از فلز، استیل، ام دی اف ملامینه و … پوشانده شده است، تمام لایه های عایق بندی در فضای خالی داخلی درب های ضد سرقت تعبیه می شود، فضای خالی این نوع درب ها با لایه هایی از پشم نسوز پر می شود تا در برابر حریق و گرما و صوت عایق بندی شوند.

درب ضد حریق

درب ضد حریق  یا درب ضد آتش به انگلیسی Fireproof door یا Fire door یکی از انواع درب های امنیتی است که در برابر آتش، حرارت و دود مقاوم بوده و به عنوان درب خروج اضطراری هم استفاده می شود.

بیشتر درب های ضد حریق از آهن یا فولاد ساخته می شوند ولی ساختار درونی آن ها می تواند از جنس شیشه، سنگ گچ، فولاد، چوب، تخته ورمیکولیت و آلومینیوم ساخته شود.

یک درب ضد سرقت استاندارد باید دارای لولای فولادی ضد حریق، نوار دود بند، قفل و دستگیره خروج اضطراری باشد. بیشتر درب های ضد حریق به یک سیستم مغناطیسی زنگ خطر آتش سوزی متصل هستند که در هنگام آتش سوزی خود به خود بسته می شوند.

همچنین برخی درب های ضد سرقت دارای یک پنجره شیشه ای ضد حریق می باشند.

درب ضد آب ABS

امروزه با توجه به کوچک تر شدن ساختمان های مسکونی  ، سرویس های بهداشتی نیز با ابعاد کوچک تری ساخته می شوند و با توجه به اینکه در سرویس های بهداشتی بخار آب و رطوبت بسیار بالایی وجود دارد استفاده از درب ضد آب برای ورود به این فضاها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

برای خرید درب ضد آب لینک زیر را کلیک کنید

https://doorcoo.ir/product-category/%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D8%B6%D8%AF-%D8%A2%D8%A8-abs/

درب ضد آب معمولا به صورتی ساخته می شود که  امکان نفوذ آب به آن غیر ممکن یا در حداقل امکان باشد از درب ضد آب abs می توان به عنوان بهترین و با صرفه ترین این نمونه نام برد.

برای اینکه درب ضد آب داشته باشیم ابتدا باید درب خامی از جنس MDF 3 میلی متری یا نئوپان به قطر ۵ میلی متر ساخته شود البته باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از درب نئوپان کیفیت بهتری در محصول نهایی به ما خواهد داد.

منبع: www.tabnak.ir/fa/news/954254/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D8%B6%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%82%D8%AA