دیابت چیست

دیابت نوعی بیماری است که وقتی قند خون شما که به آن قند خون نیز گفته می شود زیاد باشد ، بروز می کند. گلوکز خون منبع اصلی انرژی شما است و از غذایی که می خورید ناشی می شود. انسولین ، هورمونی است که توسط لوزالمعده ایجاد می شود ، به گلوکز موجود در مواد غذایی کمک می کند تا وارد سلول های شما شوند تا از انرژی استفاده کنند. بعضی اوقات بدن شما به اندازه کافی انسولین نمی زند و انسولین به خوبی استفاده نمی کند. سپس گلوکز در خون شما می ماند و به سلولهای شما نمی رسد.

درمان زخم دیابت

با گذشت زمان ، داشتن زیاد گلوکز در خون شما می تواند باعث مشکلات سلامتی شود . اگرچه دیابت درمانی ندارد ، اما شما می توانید برای مدیریت دیابت خود و سالم ماندن قدم بردارید.

بعضی اوقات افراد دیابت را "لمس قند" یا "دیابت مرز" می نامند.

انواع مختلف دیابت چیست؟

شایع ترین انواع دیابت انواع ۱ ، دیابت نوع ۲ و دیابت حاملگی است.

دیابت نوع ۱

اگر مبتلا به دیابت نوع ۱ هستید ، بدن شما انسولین نمی کند. سیستم ایمنی بدن شما به سلولهای موجود در لوزالمعده شما که انسولین می کنند حمله کرده و از بین می برد. دیابت نوع ۱ معمولاً در کودکان و بزرگسالان تشخیص داده می شود ، اگرچه ممکن است در هر سنی ظاهر شود. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ برای زنده ماندن باید هر روز انسولین مصرف کنند.

دیابت نوع ۲

اگر مبتلا به دیابت نوع ۲ هستید ، بدن شما انسولین را به خوبی درست نمی کند و یا از آن استفاده نمی کند. شما می توانید در هر سنی ، حتی در دوران کودکی ، به دیابت نوع ۲ مبتلا شوید. اما ، این نوع دیابت بیشتر در افراد میانسال و سالخورده رخ می دهد. نوع ۲ شایعترین نوع دیابت است.

دیابت بارداری

دیابت حاملگی در برخی از زنان هنگام بارداری بروز می کند. بیشتر اوقات ، این نوع دیابت پس از تولد نوزاد از بین می رود. با این وجود ، اگر به دیابت حاملگی مبتلا شده اید ، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در مراحل بعدی زندگی بیشتر است. بعضی اوقات دیابتی که در دوران بارداری تشخیص داده می شود در واقع دیابت نوع ۲ است.

انواع دیگر دیابت

انواع کمتر شایع شامل دیابت مونوژنیک ، که نوعی ارثی از دیابت است ، و دیابت مرتبط با فیبروز کیستیک است .

چقدر دیابت شایع است؟

در سال ۲۰۱۵ ، ۳۰٫۳ میلیون نفر در ایالات متحده یا ۹٫۴ درصد از جمعیت دیابت داشتند. بیش از ۱ در ۴ نفر از آنها نمی دانستند که این بیماری را دارند. دیابت ۱ از ۴ نفر بالای ۶۵ سال را مبتلا می کند. حدود ۹۰-۹۵ درصد از موارد در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند. ۱

چه کسی احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را دارد؟

اگر ۴۵ ساله یا بیشتر سن دارید ، به احتمال زیاد به دیابت نوع ۲ مبتلا می شوید ، سابقه خانوادگی دیابت دارید یا اضافه وزن دارید. عدم تحرک جسمی ، نژاد و برخی مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا همچنین احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین اگر پیش از دیابت مبتلا به دیابت حاملگی شدید یا در هنگام بارداری مبتلا به دیابت نوع ۲ هستید ، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ نیز بیشتر است. درباره عوامل خطر دیابت نوع ۲ بیشتر بدانید درمان زخم دیابت

چه مشکلات سلامتی ممکن است افراد مبتلا به دیابت ایجاد کنند؟

با گذشت زمان ، قند خون بالا منجر به مشکلاتی از جمله می شود

بیماری قلبی

سکته مغزی

بیماری کلیوی

مشکلات چشم

بیماری دندانی

آسیب عصبی

مشکلات پا

شما می توانید برای کاهش احتمال بروز این مشکلات بهداشتی مرتبط با دیابت قدم بردارید.

شرکت دانش بنیان نیکافارما متخصص در درمان انواع زخم دیابت,زخم بستر,چروک صورت,سوختی