منبع : مجله دانستنی علم جهانتاریخ انتشار خبر: ٩٩/٠١/١۴


سفیداب پنبه رو چیست و آشنایی با خواص و فواید آن

https://backority.ir/images/534631.jpg

سفید آب پنبه رو ماده ی خارق العاده ای از دل طبیعت است که استفاده از آن خواص و فواید بی نظیری به دنبال دارد، خواصی که صحت آن ها بار ها اثبات شده و از طرف بسیاری از متخصصین این حوزه تایید گردیده اند. به طور کلی بهره مندی از خواص مواد طبیعی همواره مورد توصیه ی به مراتب بیشتری از جانب متخصصین قرار می گیرد و این مسئله در مورد سفیداب پنبه رو کاملاً صادق است.

حال سوال این جاست خواص این ماده ی طبیعی مربوط به چیست؟ استفاده از سفیداب پنبه رو همواره به صورت موضعی و روی پوست بدن انجام می گیرد. به عبارت دیگر این ماده برای نواحی مختلفی از پوست اعم از پوست صورت، زیز بغل، دست و … خواص پر شماری به همراه دارد.

از سفیداب برای امور مختلفی بهره برداری می شود فلذا خواص آن شامل موارد گوناگونی نظیر ضد لک و ضد تعریق بودن، شفاف ساز پوست، روشن کننده ی پوست و ضد آفتاب بودن است، از این رو به عنوان یک ماده ی آرایشی در راستای زیبا سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

محبوبیت سفیداب در میان جامعه به ویژه بانوان بسیار بالاست، چرا که با استفاده از آن نه تنها از خواصی که دارد می توان به نحو احسن بهره مند شد، فاقد هیچ گونه ضرری همانند مواد شیمیایی می باشد. البته لازم به تاکید است استفاده از سفیداب در پوست های خشک مستلزم اقداماتی است که مانع از بروز خشکی بیش از حد شود، زیرا سفیداب چربی پوست را می گیرد.

نحوه ی استفاده و بهره مندی از خواص سفیداب پنبه رو

https://backority.ir/images/400772.jpg

برای این که از خواص متعدد این ماده بهره مند شوید، روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • نحوه ی بهره مندی از خاصیت ضد لک بودن: ابتدا نشاسته، کف دریا و سفیداب پنبه رو را با نسبت مساوی آسیاب و مخلوط کنید، سپس مخلوط را به همراه کمی ماست ترکیب و به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید. پس از ۱۵ الی ۳۰ دقیقه پوست را بشویید.
  • نحوه ی بهره مندی از خاصیت ضد تعریق بودن: سفیداب در پیشگیری از تعریق یکی از بهترین موادی است که به سرعت شاهد اثرات ناشی از آن خواهید شد. برای بهره مندی از این خاصیت لازم است محل مورد نظر را به خوبی شسته و سپس زمانی که دارای کمی رطوبت است کمی از مواد را روی آن بپاشید.
  • نحوه ی بهره مندی از خاصیت ضد آفتاب بودن: در زمان تهیه ی این ماده ی آرایشی از عنصر روی به کار رفته است. وجود این عنصر باعث شده نه تنها منجر به جوان سازی پوست شود بلکه از خطرات ناشی از نفوذ آفتاب روی پوست جلوگیری می کند. لازم به گفتن است با مخلوط کردن مقداری سفیداب پنبه رو و کرم روزانه، می توان کرم ضد آفتاب تهیه نمود. جالب است بدانید این نوع کرم طبیعی ترین کرم ضد آفتاب است؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که پس از گذشت دو ساعت محل را به خوبی شستشو و کرم خود را تجدید کنید. دقت کنید سفیداب را به قدری بریزید که کرم سفت نشود، گفتنیست ضد آفتاب حاصل کاملاً بیرنگ است.