کد فراگیر چیست؟

 

منظور از سامانه کد فراگیر، یک کد اختصاصی است که به اتباع خارجی در ایران تخصیص داده می شود تا به وسیله این کد بتوانند کارهای اداری و تحصیلی خود را انجام دهند.
در واقع ثبت نام کد فراگیر یکی از ضروریات زندگی اتباع خارجی در ایران است و بدون داشتن این کد زندگی و کسب و کار آن ها با اختلال روبه رو می شود. جهت ثبت نام در آزمون های سراسری و موسسات آموزش عالی، رد کردن بیمه تامین اجتماعی، دریافت گواهینامه، ثبت شرکت و پیگیری امور بانکی و افتتاح حساب های بانکی، اتباع خارجی نیاز مبرمی به کد فراگیر دارند به همین دلیل در این مطلب به صورت کامل در ارتباط با چگونگی ثبت نام کد فراگیر توضیحاتی ارائه کرده ایم.
شاید یکی از مهم ترین سوالات که در ذهن شما شکل می گیرد این است که آیا برای ثبت نام در کلیه این امور نظیر افتتاح حساب بانکی یا ثبت شرکت نیاز به کد فراگیر جداگانه داریم؟ خیر اصلا این طور نیست و با دریافت سامانه کد فراگیر شما می توانید کلیه کارها را با استفاده از تنها یک کد انجام دهید و نیازی نیست که برای هر کدام از این موارد یک کد جداگانه ای دریافت کنید.
هم چنین کد فراگیر برای کلیه اتباع خارجی و با هر ملیتی در ایران صادر می شود و نگران این مساله نباشید که شاید محدودیت هایی در ارتباط با سامانه کد فراگیر برای اشخاص خارجی وجود داشته باشد. کلیه اشخاص خارجی می توانند با تخصیص این کد کلیه کارهای اداری روزمره خود را انجام دهند.
تمامی افراد خانواده باید نسبت به ثبت نام کد فراگیر اقدام کنند
یکی از نکات مهم در ارتباط با ثبت نام کد فراگیر این مساله است که کلیه افراد خانواده خارجی بایستی نسبت به دریافت یک کد جداگانه اقدام کنند و این طوری نیست که سرپرست خانوار با دریافت این کد، بتواند کارهای اداری سایر اعضای خانواده خود را انجام دهند. پس توجه کردن به این نکته برای اتباع خارجی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
معمولا زمان ثبت نام کد فراگیر چیزی در حدود ۲۴ الی ۷۲ ساعت به طول می انجامد و از زمان ثبت سفارش و کارهای شما این مدت زمان را برای تخصیص سامانه کد فراگیر باید در نظر بگیرید.
 

ثبت نام کد فراگیر

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه کد فراگیر چیست؟
برای ثبت نام در سامانه کد فراگیر، بایستی اسکن واضح و باکیفیت از صفحه اصلی گذرنامه تان بگیرید و برای ما ارسال کنید. هم چنین اگر به وسیله تلفن همراه خود می خواهید تصویر را ارسال کنید بایستی توجه کنید که کیفیت این تصویر باید بسیار بالا باشد و این که هیچ نوری بر روی صفحه اصلی گذرنامه تابیده نشود و کیفیت تصویر آن بالا باشد.
هم چنین اگر سن اتباع خارجی کم تر از ۱۸ سال است و دارای گذرنامه شخصی نیستند و اسم آن ها در گذرنامه پدر یا مادر قید شده، بایستی اطلاعات مربوط به این افراد در گذرنامه برای ما و به صورت واضح ارسال گردد تا بتوانیم نسبت به ثبت نام در سامانه کد فراگیر آن ها اقدام کنیم.
هم چنین اتباع خارجی که دارای کارت آمایش هستند، شماره اختصاصی که بر روی این کارت درج شده، حکم همان کد فراگیر را دارد و نیازی به ثبت نام در این سامانه ندارند. 

سامانه کد فراگیر

 

چگونگی ثبت نام در سامانه کد فراگیر

برای ثبت نام در رابطه با دریافت سامانه کد فراگیر بایستی ابتدا مبلغ مورد نظر را در درگاه بانکی پرداخت کنید، سپس با دریافت کد رهگیری و ثبت اطلاعات خود از جمله اطلاعات گذرنامه ای، ارسال اسکن گذرنامه و هم چنین ثبت شماره موبایل کارهای پیگیری خود را در این راستا انجام دهید.
نکته ای که در این جا از اهمیت زیادی برخوردار است، شماره ای را ثبت کنید که بین المللی نباشد، چون پیامکی حاوی یک کد برای شما ارسال می گردد که بعدا به آن احتیاج دارید و برای اتباع خارجی که در ایران نیستند و می خواهند نسبت به ثبت نام کد فراگیر اقدام کنند، باید بگوییم از شماره بین المللی استفاده نکنند چون کد اختصاصی به این شماره ها پیامک نمی شود و بهتر است از شماره های دوستان و آشنایان خود در ایران استفاده کنند.
به هر حال برای ثبت نام در سامانه کد فراگیر نیاز به راهنما و مشاور در این زمینه دارید و پیشنهاد می کنیم که جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و چگونگی دریافت کد فراگیر همین الان با ما تماس بگیرید.